Hoe vordert de restauratie van het TBC-huisje? week 25

De lijstranden van de deuren zijn klaar. Van grenenhout heb ik nieuwe lijstjes gezaagd en die een paar dagen laten drogen. Ze komen namelijk uit een dikke balk en zouden anders scheluw kunnen trekken.

De lijstjes heb ik verder nabewerkt, afgewerkt en op maat gezaagd om op de deuren bevestigd te worden.

De deurstijlen en de dorpels heb ik verlijmd en geschroefd, met een extra lijmklemmetje ter zekering van het geheel. Ook heb ik de gaatjes dichtgestopt.

Volgende week ga ik beginnen aan de totale afwerking van de deuren. Alle verbindingen moeten goed stevig zijn, waarna het geheel in de menie gezet kan worden.

Wordt vervolgd!

Vincent Scheerman

Leave a Reply

