Twitteren in museum Boerhaave, een jaar later.

Museum Boerhaave begon vorig jaar aan een Twitter-experiment. Nu, ruim een jaar later, kunnen we terugkijken op een geslaagde proef. Twitter blijkt voor ons museum een geweldig medium om op een persoonlijke en directe manier met collega’s en het publiek te communiceren. Met name het crossmediale gebruik van Twitter heeft ons geen windeieren gelegd. Het leverde ons bijvoorbeeld een tv-optreden op, diverse artikelen in de landelijke pers en veel aandacht op verschillende weblogs. Naast alle low hanging fruits zijn we echter ook tegen een aantal obstakels aangelopen. In dit artikel zetten we een aantal bevindingen op een rij.

In een interview met MMedia worden de bevindingen nog eens netjes op een rijtje gezet. Download hier het PDF:Twitteren in Museum Boerhaave

Meer informatie over marketing en management in de erfgoedsector is te vinden op de website http://www.mmnieuws.nl Een gratis exemplaar van het hele nummer is op te vragen via redactie@mmnieuws.nl

 

Advertisements
1 comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: